Vanliga frågor vid registrering av hund

Hundregistrets e-tjänst fungerar både på dator och mobila enheter. Vi rekommenderar alltid Google Chrome för våra e-tjänster och webbplats. Om du upplever problem med e-tjänsten testa byta webbläsare, eller sätt dig vid en dator istället om du har möjlighet. Vi har även märkt att det kan bli problem med kortbetalning när man använder en telefon för att göra registreringen, speciellt om man använder webbläsaren Safari.

Hur registrerar jag min hund i Hundregistret?

Min adress kommer inte upp när jag trycker på hämta uppgifter, hur får jag in min adress?

Varför kommer det upp en gammal adress när jag trycker på hämta uppgifter? Jag kan inte ändra den själv. 

Varför syns inte min hund direkt i Hundregistret när jag registrerat den? 

Hur byter jag ägare på min hund i hundregistret?

Hur gör jag ett ägarbyte på hund om jag inte har alla uppgifter på tidigare ägare?

Hur avregistrerar jag en hund ur Hundregistret?
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.