Dispens för rabiesvaccination för 8-veckors valp?

Jag har läst att man kan hämta en valp i Danmark redan vid 8 veckor om kenneln intygar att valpen inte träffat andra hundar än mamman och syskonen, stämmer det?

Kommentarer

  • Hej Niclas!

    Nej, det stämmer inte. Sverige ger inga dispenser för att föra in hundar som inte är vaccinerade mot rabies från andra länder än Norge.
    Frida Kundtjänst
    (Uppdaterad )
  • OK Då betyder det att alla valpar som kommer från utlandet yngre än 15 veckor är insmugglade?
  • Hej Niclas!

    Det stämmer att valpar som förs in när de är under 15 veckor, med undantag från Norge, är införda på ett felaktigt sätt till Sverige.
    Sara Kundtjänst
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.