Tilläggsutbildning för tandläkare

Hej det står att man ska gå en tilläggsutbildning som tandläkare för att jobba som djurtandläkare. På er hemsida står det att SLU planerar att hålla en sådan. Enligt en artikel från 2011 i tandläkartidningen som gäller 5 tandläkare som är godkända står det inte heller vilken tilläggsutbildning de gått eller vart den går att gå. Efter samtal med SLU så har de ingen sådan utbildning för tandläkare.

Jag undrar därför. Vad är det för tilläggsutbildning man går, vilka anordnar den. Pris? Längd? Vart ansöker man?

Mvh
Alexander Leg tandläkare
Alexander Vidana

Kommentarer

  • Hej Alexander!

    Det är SLU som har hållit i utbildningen och som kan svara på frågor om den. Som vi har förstått det så har dock inte tilläggsutbildningen för tandläkare hållits på ett tag och det är tveksamt när den kommer att hållas nästa gång.

    Vi planerar att framöver inleda en översyn över de föreskrifter som reglerar detta. Vad som kommer ut av det eller när de föreskrifterna blir klara kan vi dock inte svara på i nuläget.

    Svaret kommer från Internationella frågor och djurhälsopersonalenheten.
    Emma Kundtjänst
  • Hej Emma,

    Tack för svaret. Kikar med SLU igen om dom har någon information.
    Alexander Vidana