Vad gäller för regler kring taggtråd?

Finns det inte några krav på att taggtrådsinhägnader i skog och åkermark måste tas bort när en jordbruksverksamhet har avslutats? Hänger idag ospänt och delvis på backen.

Kommentarer

  • Hej Kjell!

    Det här är ingen fråga som hanteras av Jordbruksverket. Kvarlämnad taggtråd räknas som nedskräpning och är en fråga för antingen kommunen, Trafikverket eller någon annan aktör beroende på situation och plats.

    Här kan du läsa mer om nedskräpning och ansvar: Nedskräpning (naturvardsverket.se)
    Roger Kundtjänst
    (Uppdaterad )