Resa in med hund i Norge

Hej!
Kan man resa in med hund på ej bevakad landsgräns?
Eller måste jag ta närmast bemannad tullstation?
Vi fick se att vår planerade rutt saknade tullstation.

Mvh
Stefan
Stefan Wahlby

Kommentarer

  • Hej Stefan!

    Enligt Tullverkets webbplats så kan du som reser med ditt egna djur från Norge till Sverige resa in utan att anmäla inresan om djuret uppfyller införselkraven om ID-märkning och EU-pass.

    För att veta vilka krav som ställs in i Norge så behöver du vända dig till Mattilsynet.

    Sara Kundtjänst
  • Nu ska jag inte in i Sverige utan resa ut från vårt kära land.

    Mvh
    Stefan
    Stefan Wahlby
  • Hej Stefan!

    Ja då behöver du vända dig till Mattilsynet som är Norges motsvarighet till oss.

    Sara Kundtjänst