Giltighetstid för rabiesvaccination för att resa med hund till Spanien?

Hej
Hur ofta skall men vaccinerarsin hund för rabies om man skall åka till spanien, vilka regler gäller där.
malin Ode Caron

Kommentarer

  • Hej Malin!

    De gemensamma reglerna när du ska resa med din hund inom EU är att den ska vara id-märkt med chip, ha giltig rabiesvaccination, EU-pass och anmälas i tullen. Det kan vara så att det land du reser till har något ytterligare som du behöver tänka på, t ex om du måste vaccinera om hunden mot rabies årligen. Du behöver då ta kontakt med motsvarande myndighet i det landet för att få rätt information. Här hittar du kontaktuppgifter till veterinärmyndigheter. Du kan även kontakta landets ambassad i Sverige.
    Frida Kundtjänst