Namnbyte

Hej,

Jag är legitimerad veterinär här i Sverige och funderar på att byta namn, både för och efternamn.

Kan man ändra namnet på min legitimation då också eller kvarstår namnet då jag fick den?

Med vänlig hälsning,
Simay Kizilkaya

Kommentarer

  • Hej Simay!

    Du skickar in din namnändring samt ditt personnummer till vår mejladress veterinarfragor@jordbruksverket.se. Då kan vi uppdatera ditt namn i Jordbruksverkets register över djurhälsopersonal.

    Beroende på vilket år du fick din legitimation kan vi ge dig en kopia på legitimationen eller så kan vi utfärda ett intyg med ditt nya namn som styrker att du innehar svensk veterinärlegitimation.

    Önskar du detta i framtiden mejla oss.

    Sara Kundtjänst