Får man skörda träda kod 49

gräsbevuxen träda kan man skörda och ta vara på den nu
Håkan Johansson

Kommentarer

  • Hej Håkan!

    En träda har grödkod 60. Beroende på vilka stöd du har är det olika datum när du får ta skörd på din träda.
    Har du exempelvis gårdsstöd får du ta skörd den 16 juli, är trädan en miljöyta är det istället den 16 augusti du får ta skörd.
    Vill du veta vad som gäller för just dig ring oss på 0771 - 67 00 00.

    Grödkod 49 har inget datum när du får ta skörd, utan det är okej under hela säsongen.

    Svaret kommer från Länsstyrelsen.

    Sara Kundtjänst
  • Finns det ett datum för när man kan ta en spanmålsgröda som helsäd
    Börje Johansson
  • Hej!

    Det finns inget datum för när du får skörda en spannmålsgröda som helsäd.

    Svaret kommer från Länsstyrelsen.

    Sara Kundtjänst