Allmänna regler för höns i tätbebyggt villaområde

Mina granne har skaffat säg ett gäng höns och en tupp, och vi bor väldigt nära varandra. När jag sitter och tittar på tv eller liknande saker så kan jag höra dem. Tuppen hör jag väldigt ofta också. Mina grannar har varken frågat mig eller de andra grannar runt om om det är okej?
Så min fundering är.. är det ens okej att ha det på detta vis när man bor så nära?

Kommentarer

  • Hej Robin!

    Tack för din fråga. Det är dock inte en fråga för Jordbruksverket, utan en fråga för Miljökontoret i din kommun.
    (Uppdaterad )