P-platser Larsberg

Med tanke på antalet nya lägenhetersom produceras i Parkhusen, samt är planerade i det före detta garaget  Fyrtornet 5, så kommer behovet av P-platser att stiga. Hur många är planerade, och var kommer de att finnas?

Kommentarer

  • Hej Rolf
    Tack för din fråga!
    Vi har sedan länge ett stort överskott av parkeringsplatser i Larsberg.

    Parkhusens boende kommer att hänvisas till parkeringsgaraget i Larsbergs centrum där vi har ett garageplan som idag används som besöksparkering men som nyttjas väldigt sparsamt.

    I samband med att Fyrtornet 5 blir plats för nya bostäder så kommer även nya parkeringsplatser byggas i anslutning till fastigheten. Exakt på vilket sätt detta ska göras är inte klart.

    Hälsningar
    Anna