Hur söker jag lägenhet i U25?

Hej!

Jag är intresserad av ungdomslägenheterna som ni bygger i Larsberg. Hur gör jag för att söka bostad i U25?

Hälsningar,
Felicia

Kommentarer

  • Hej Felicia,

    lägenheterna i U25 förmedlas via Stockholms Bostadsförmedling. Du behöver alltså stå i bostadskön för att kunna anmäla intresse för lägenhet i U25.

    Flest lägenheter förmedlas till ungdomar som redan bor på Lidingö. Har du varit folkbokförd på Lidingö i minst sex månader innan ansökningsdatumet så har du alltså en lite större chans att bli erbjuden lägenhet i U25.

    Var uppmärksam på att lägenheterna i första hand tilldelas personer med den ålder som står angivet i respektive annons. Det betyder att vissa lägenheter är öronmärkta till 18-åringar, andra till 19-åringar och så vidare.

    När ansökningstiden går ut den 10 juni får du besked från Bostadsförmedlingen om du blir erbjuden en lägenhet. Då tackar du ja eller nej till Bostadsförmedlingen. Tackar du ja så får du komma hit till vårt kontor och skriva kontrakt. Inflyttning sker sedan under de två första veckorna i oktober. Exakt inflyttningsdatum kan du se på varje annons hos Bostadsförmedlingen.

    Du får bo som längst i fyra år i U25. Det kan också vara bra att veta att du behåller din kötid hos Bostadsförmedlingen under din boendetid.

    Lycka till med din ansökan till U25, och kom ihåg att sista ansökningsdag är den 10 juni.
    Vänliga hälsningar,