Störningar

Min granne stör. Vad ska jag göra?

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga,

    Här har vi lagt ut lite riktlinjer som rör störningar och hur du bör gå tillväga om du upplever att du blir störd av din grannes sätt att leva.
    • I första hand är det bra om du försöker prata med din granne så att ni kan komma överens själva. Det är alltid bra att försöka komma ihåg att vi upplever saker på olika sätt. Dessutom är det flerfamiljshus och det är nödvändigt att acceptera att man hör sina grannar.
    • I andra hand, om du har vid flertal tillfällen försökt prata med er granne så hänvisar vi att du för en logg med vad för typ av störning du upplever och även vilken dag och tid. För denna logg i några dagar och sedan mejla in till oss.
    • Om det sker allvarliga/akuta störningar på kvällar och nätter hänvisar vi att du ska ringa till vår störningsjour på telefonnummer: 08-613 35 00.
    Om vi bedömer att det är nödvändigt, kan John Mattson skicka ett varningsbrev till den störande grannen och på sikt vid återkommande störningar så kan man förverka rätten till sin hyresrätt.

    Med vänlig hälsning,
    Kundtjänst,
    John Mattson
    John Mattson Fastighetsföretagen AB
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.