Vad är skillnaden mellan HP Elitebook 830 G6 och HP Elitebook 840 G3?

Jag tänkte köpa Elitebook 830 G6, då denna har jag testat förut, men hittar Elitebook 840 G3 och ville veta om den senare är bättre eller sämre än den första. Var finns förklaringar till alla dessa benämningar? Vad är Elitebook till exempel?

Kommentarer

  • Hej Khalid,

    Tack för din fråga.

    G motsvarar själva generationen, så med andra ord är G6 nyare än G3.

    Elitebook avser HP's professionella serie av laptops, alltså gjorda för företag främst med högre kvalitet och prestanda än normala konsumentdatorer.

    Här finns att läsa mer om HP Elitebooks.

    https://en.wikipedia.org/wiki/HP_EliteBook

    Ha en fin dag 😀
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.