Smartphone med stöd till hörapparat

Min hustru, 79 år, använder hörapparat. I samband med kommande byte av hörapparat har vi erfarit att hörapparater kan arbeta samman med s k smarta telefoner. F n använder vi vanliga mobiltelefoner utan kameror m m.

Av princip godtar jag inte produkter ifrån apple. Finns det någon smart mobiltelefon som kan arbeta tillsammans med hörapparater och som inte har allt för många funktioner och som är enkel att manövrera. Den behöver endast fungera som telefon och i samband med telefonerandet verka som integrerad med hörapparaten. Så kallat surfande är onödigt.

Kommentarer

  • Hej Bengt!

    Tack för din fråga! Jag har dessvärre inte vetskap om detta, att hörapparater fungerar tillsammans med smartphones.

    Tror att detta är något som ni får fråga respektive leverantör. Har ni provat att söka på internet på vilka märken och modeller som stödjer denna funktion?

    Läste på lite själv nu och en fråga du får kika på är vilket märke och modell har din mamma på hörapparaten? Finns en uppsjö olika så det är i den änden ni får börja kolla. Sedan kan ni gå in på deras hemsida och se vilka smartphones som är kompatibla.

    Ha en fortsatt trevlig dag!

    Väl mött!
    Sofia