Operativsystem med stöd för Lexia

Hej, Jag behöver en laptop för att installera Lexia, ett program för att läsa felkoder och göra justeringar på vissa bilar. Lexia fungerar bäst i Windows 7, helst 7 32. Därför är jag ute efter en laptop som i alla fall i original var installerad med Windows 7. Enligt DatorNissen här i Sundsvall, som rekommenderat mig att kolla med er, så går det i så fall att återställa detta, om den blivit uppgraderad till exempelvis W10. Laptopen kommer inte att användas till något annat ändamål än detta. Kraven för Lexia är måttliga: Programvaran kräver minst Intel Celeron / Pentium III 400 MHz, 128 MB RAM, 50 MB fritt hårddisk utrymme , USB 1.1-port (USB 2.0 rekommenderas) och DVD-ROM. Det gör naturligtvis inget om prestanda är bättre än så.

Har ni något lämpligt att föreslå?

Kommentarer

  • Hej Bosse!

    Tyvärr så erbjuder vi inte datorer med Windows 7 och kan tyvärr inte erbjuda något som garanterat fungerar då det varierar mellan dator och dator om vad som fungerar som det skall med Windows 7. Då efter Microsoft annonserade ut att de tog bort uppdateringsstöd för några år sen.

    Så skulle tyvärr be er att försöka hitta på annat håll.
    Hoppas ni hittar något som passar er så får jag önska er lycka till!

    Ha en underbar dag!

    Joakim