Lenovo ThinkPad P50

Hej!
Några frågor ang. Lenovo'n ni har på rea just nu, P50'n.

Det är lite kort specifikation på den, skulle man kunna få en lista på alla in och utgångar som finns t.ex?

Går det att koppla extern skärm till den via HDMI/DisplayPort, och vad är max hz man kan köra på extern skärm? Läste något om enbart 30hz ut via HDMI, men 60hz via displayport'en?

Den ska även ha plats för fler diskar än en 2,5"?

Även läst att just Lenovo ska fungera bra med Linux "out of the box" typ, är det något ni kan svara på eller inget ni testat eller vet något om?

mvh
Fredrik

Kommentarer

  • Hej Fredrik

    Tack för dina frågor.
    Här kommer ut/ingångar till laptopen:
    • (4) USB 3.0
    • (1) HDMI 1.4
    • (1) Mini DisplayPort™ 1.2
    • (1) Thunderbolt™ 3
    • 1st TCP anslutning för nätverkskabel
    • (1) Microphone / Headphone Combo Jack
    • (1) ExpressCard / 34 mm
    • (1) SDXC
    • Slot för dockningsstation
    Frågan om hårddiskar så har den plats för 2x 2.5"HDD'S samt en plats för en M2/PCIe disk.

    Angående om att koppla skärmar externt så behöver du använda dig av en dockningsstation. Då den har HDMI 1.4 stöd så kan den stödja upp till 144hz på 1920x1080 upplösning, högre så är det 60hz. Samma med DP så har den stöd för 144hz.

    Kontakta oss gärna igen om ni har fler frågor eller funderingar

    Med vänliga hälsningar.
    Joakim
  • Tack för svaren!

    Varför behövs dockningsstation? Kan man inte ansluta HDMI eller DP-kabel direkt till skärm?

    MvhFredrik
  • Nu blev det två inlägg i rad här, glömde dessa frågor:

    Vad har den för upplösning på webkameran? Om det går att få fram 😀

    Som jag fattat, så ska den ha bakgrundsbelysning på tangentbordet också?

    mvh
    Fredrik
  • Hej Fredrik

    Tack för ytterligare fler frågor. 😀

    Dockningsstation underlättar om du vill ha mer än en extra skärm alternativt om du har en extern skärm med enbart Displayport. Då mini-DP är en lite nyare standard jäntemot DP/HDMI.

    Angående om Webcam så har den tyvärr fortfarande enbart 720p upplösning.

    Och som svar på sista frågan så ska tangentbordet ha backgrundsbelysning. 😀

    Ha en fortsatt fin dag!

    Med vänliga hälsningar
    Joakim