Köpråd för hemmakontor samt spel

Hej! Ska man köpa stationär eller bärbar dator? Mest till hemmakontoret men lite spel också på kvällarna. Är det svårt att hålla bärbar dator dammfri genom rengöring i 7år? Har inget behov att uppgradera den hela tiden då jag mest spelar COH2, Starcraft2 och Age of empires 3 i 1440p och vill kunna spela på max grafik utan lagg.
Mvh Niclas Jönsson

Kommentarer

  • Hej Niclas,

    Tack för din fråga!
    Skulle säga att det är en smaksak, hur du vill använda din dator i övrigt. En bärbar är ju smidigt om man behöver flytta på sig.

    Kika gärna först på vilka systemkrav de spelen har som du ska spela, detta hittar du enkelt genom att söka på systemkrav COH2 t ex på google.

    Det brukar stå tydligt minimumkrav och rekommenderat, gå på det som är rekommenderat.

    Sedan kan du kika på vad vi har i utbud på Speldatorer & tillbehör´s fliken.

    Bara att maila om du har fler frågor!

    Ha en trevlig helg!
    Sofia

    Uppdatering:

    Hej!

    Då jag har kollat igenom rekommenderade specifikationer för det mest krävande spelet som du nämnde så är det följande specifikationer som rekommenderas:

    • CPU: Intel i5-3300 3.0GHz / AMD FX-8350 (with CPU PassMark 4100 or higher)
    • RAM: 16 GB
    • GPU: Nvidia GeForce GTX 980 / AMD Radeon R9 Fury (with PassMark G3D 9500 or better) with 4GB of memory
    • DirectX: version 11
    • HDD space: 42 GB
    • OS: 64-bit Windows 10 (version 18362.0 or later)
    Ha en underbar dag!

    Sofia
    (Uppdaterad )