Kan Apple IPad 9.7" 6th gen köra GPS?

Hej
Vår gamla iPad med inbyggd gps som vi använder att navigera med när vi seglar har gått sönder så vi behöver en annan. Funkar det att använda Apple iPad 9.7 6th gen för navigation?Alltså fungerar den som en vanlig gps som tar hem positionen i realtid?

Kommentarer

  • Hej Lena

    Tack för din fråga.

    Den ska kunna ta emot GPS signaler i realtid om den är specificerad med Cellular.
    Om iPaden inte har det specificerat behöver man köpa en separat GPS modul för att få GPS att fungera. 😀

    Med vänliga hälsningar
    Joakim