Vilken sort är det på er humle?

Hej!

Humlen ni säljer frön till. Vilken sort är det och är det endast en sort i fröpåsen eller blandat? Hur smakar öl bryggd på er humle?
Gisela

Kommentarer

  • Hej Gisela,

    Våra fröer till humle är den rena arten av humle med det vetenskapliga namnet Humulus lupulus.
    Humulus talar om att den tillhör humlesläktet och lupulus anger arten.
    Inget slumpmässigt, utan så heter arten i hela världen.
    Vid tillverkning av öl kan man använda denna eller någon av alla olika sorters humle som finns.
    Vi brygger inte öl själva på humlen så vi kan tyvärr inte svara på hur det skulle smaka.
    Jag vågar dock gissa att den gärna ska blandas med någon annan sort av humle för en fyllig och fin smak, men det måste jag be dig att kolla med en person som är kunnig på att brygga öl.

    Lycka till med odlingarna
    Johanna Kundservice