Vart kan jag plantera lökarna?

Hej!

Vi har nyligen flyttat till hus och nu ska jag plantera ner lite lökar.
Tomten har olika rabatter med olika utgångslägen som både är skuggiga och soliga.
Vart är bäst att plantera sina lökar?
Elina

Kommentarer

  • Hej Elina,

    vad härligt med så många rabatter att man kan odla så varierat.

    Lökar vill stå i väldränerad, varm och gärna humusrik jord, annars riskerar de att ruttna. Det bästa är en sandblandad jord som förbättras med kompostjord eller barkmull varje år.
    Läget spelar mindre roll, så du kan välja att plantera lite i alla dina rabatter eller om du vill hålla dig till någon enstaka.

    Lycka till
    Johanna Kundservice