Varför ser min dahlia inte ut som på bilden?

Hej!

Min dahliablomma ser inte ut som på bilden när jag köpte den?
Har jag fått fel sort eller vad kan de bero på?
Patric

Kommentarer

  • Hej Patric,

    Dahlian kan ibland få avvikande form, och ibland färg, i första blomningen. Man kan ta bort de första blommorna och låta den sätta nya, då brukar det rätta till sig. Genom att plocka bort vissna blommor så främjar man även mer och längre blomning.

    Många dahlior skiftar också i nyanser beroende på var i säsongen man är.
    Johanna Kundservice