Varför säljer ni giftiga växter?

Hej!

Jag håller på att planera vårens odlingar. På en del frösorter står de att växten är giftig. Varför säljer ni fröer till växter som är giftiga? Är den farlig för mina katter?
Milena

Kommentarer

  • Hej Milena!

    Bland växterna finns en hel del arter som har mer eller mindre giftiga delar, dels de som växer i vår natur, dels krukväxter som många vill odla för sin skönhets skull. Vi anger tydligt om en växt är giftig för att du som kund själv ska kunna avgöra om du tycker att den är lämplig att odla om du inte ser någon risk med att ha dem hemma, eller om du bör undvika sorten om du till exempel har barn eller djur i din närhet.
    Om katten tycker om att äta på växter är det bra och vara försiktig med att odla giftiga sorter.

    Jag önskar dig en fin dag och lycka till med din odling
    Johanna Kundservice