Varför låter mitt bevattningssystem så högt?

Hej!

Jag har ett soldrivet bevattningssystem. Jag tycker att det låter väldigt högt. Vet ni hur många decibel den uppnår?
Oscar

Kommentarer

  • Hej Oscar,

    Ljudet varierar för många.
    Ljudet varierar från cirka 55 till 65dB vid 1 meters avstånd. Det är väldigt svårt att beskriva för hur högt det är eftersom ljudet är relaterad till situationen den används i och vem som lyssnar. En del störs inte alls och andra tycker den låter alldeles för högt. Sätt enheten på en fristående stolpe och inte mot en vägg till en byggnad eller ett skjul, det vidarebefordrar ljudet.

    Lycka till med odlingarna
    Johanna Kundservice