Varför är det så mycket hål på min kålplantor?

Hej!

Jag har massa hål på min kål. Vad beror det på? Är det ohyra?
Kennet

Kommentarer

  • Hej Kennet!

    Det låter som du har drabbats av kålfjärilar.

    Kålfjärilen är en ovälkommen gäst i kökslandet. När man odlar kål är angrepp av kålälskande fjärilslarver, som kålfjäril eller kålmal, nästan oundvikligt. Att täcka alla sorters kålplantor med insektsnät tidigt på säsongen är ett mycket effektivt sätt att skydda dem från alla fjärilsarter.

     Önskar dig lycka till och hoppas du får njuta av många fina kålsorter
    Johanna Kundservice