Vad ska jag välja för marktäckare?

Hej!

Jag letar efter en marktäckare med helst alla av följande egenskaper:
1. Tål skugga
2. Blir inte för hög
3. Kan konkurrera ut kirskål
4. Sprider sig inte ohejdat
5. Perenn
Har ni någon som skulle kunna passa och uppfylla ovan nämnda?
Malin

Kommentarer

  • Hej Malin,

    En mycket fin marktäckare för skuggiga lägen är hasselört. Den är i huvudsak en bladväxt, med endast oansenlig blomning. Den sprider sig långsamt och täcker marken helt.

    Du kan odla marktäckande växter och hålla kirskål borta, men det är mycket svårt att konkurrera ut redan etablerad kirskål.

    Lycka till med din odling

    Johanna Kundservice
    (Uppdaterad )