Vad har ni att rekommendera för vindtåliga växter? Jag bor vid havet.

Hej!

Jag har en stor tomt som jag vill göra lite olika planteringar på. Det som kan vara ett problem är att jag bor vid havet och det kan bli ganska blåsigt. Finns det några sorter som är vindtåliga?
Axel

Kommentarer

  • Hej Axel!

    Vad härligt med en stor tomt att jobba med.

    Det finns vissa egenskaper hos växter som visar att de tål vind bättre än andra:
    Önskar dig en fin dag och lycka till med odlingarna
    Johanna Kundservice
    (Uppdaterad )