Vad är det som äter på min dahlia?

Hej!

Något äter på min dahlia. Jag har inte sett någon ohyra bland växterna.
Men jag kan se att det är något ätit på den, vad kan det vara?
Jonte

Kommentarer

  • Hej Jonte,

    Dahlian är en tämligen frisk och lättskött blomma som ratas av rådjuren, men älskas av sniglar och snäckor. Har man mycket snäckor och sniglar rekommenderas att man förodlar dahliorna innan utplantering eller odlar i kruka. Små späda skott tidigt på säsongen är mycket uppskattat av sniglarna.

    Ett tips är att lägga ut snigelfällor och ser du sniglar är det bäst att avlägsna dem så långt bort från odlingen som möjligt.

    Lycka till
    Johanna Kundservice