Soldrivet bevattningssystem, kommer inget vatten + utbyggnadspaket

Hej!

Jag har den äldre versionen av C12-systemet och har monterat det enligt instruktion i mitt växthus. Dock har jag ett problem som är att pumpen bara orkar trycka ut vatten genom de fem första droppmunstyckena. Jag har testat att göra om konfigurationen för att utesluta att det var stopp i någon t-koppling eller så, men problemet kvarstår.

Kan ni hjälpa mig? Systemet är köpt hos er och jag köpte nyligen utbyggnadspaketet för att kunna göra en ny installation i mitt växthus, men har nu som sagt ovanstående problem.

Tack på förhand,

Andrea

Kommentarer

  • Hej Andrea,

    Tack för din fråga.

    Det låter som att du har satt droppmunstyckena från utbyggnadspaketet åt fel håll och detta leder till att du endast får ut vatten från dom första droppmunstyckena.

    Den långa, smala piggen på droppmunstycket ska in i slangen, så prova att vända dom så kommer du få en annan bevattning.

    Nya droppmunstyckena.

    Önskar dig en fin dag

    Sari