Mina gurkor går inte att äta. De är beska, vad är det för fel?

Hej!
Jag har odlar gurkor men de går inte att äta. De är så beska. Är det något som är fel?
Mats

Kommentarer

  • Hej Mats!

    Det är ju inte så trevligt med beska gurkor.

    Beska gurkor beror oftast på för lite vatten eller ojämn mängd vatten. Under varma perioder kan gurkor behöva vatten varje dag, Ibland till och med både morgon och kväll när det är som varmast.

    De gånger jag får beska gurkor brukar jag skära dem i skivor och låta dem ligga i en bunke med kallt vatten i kylskåpet över natten. Beskan brukar mildras rejält. Sen lägger jag in dem och det brukar bli jättebra.

    Hoppas du nu får några goda gurkor att smaka på.
    Maria Kundservice