Min dahlia har legat ut i kylan, är den förstörd?

Min leverans av dahlia kom så tidigt på morgonen att den hann ligga ute en stund i minusgrader innan jag tog in den.
Är min dahlia förstörd?
Karl

Kommentarer

  • Hej Karl,

    Tack för att du kontaktar oss.

    Du kommer tydligt märka om knölen frusit eftersom den då blir mosig när den blir varm igen. Är du osäker så avvakta någon dag och kläm på knölen. Är den fast och fin så har den inte tagit skada.

    Är du osäker så återkom till oss gärna med ditt ordernummer och en bild på din leverans och dahliaknöl så ska vi hjälpa dig.
    Johanna Kundservice