Kan jag gräva ner matarslangen?

Hej!

Går i tankarna att köpa bevattningssystem trycksatt.
Undrar specifikt runt matarslangen https://www.impecta.se/tillbehor/bevattning/matarledning-20-m
Går den att gräva ner? Om det funkar, hur djupt kan jag då gräva ner den?
Vad är det för material på slangen?

Gustaf

Kommentarer

  • Hej Gustaf,

    Tack för att du kontaktar oss.

    Matarslangen till det trycksatta bevattningssystemet kan du gräva ner, men inte allt för djupt då slangen inte är så tjock. Du kan gräva ner den 10-20 centimeter ungefär.

    Slangen är gjord av PE (Polyeten).
    Johanna Kundservice