Måste jag ta in lökarna på vintern?

Hej!

Om jag till exempel planterar krokus i kruka, måste jag ta in den över vintern?
Eller kan jag låta de vara där de planterades?
Gabriel

Kommentarer

  • Hej Gabriel,

    Nej den kan stå ute hela vintern, se bara till att du har planterat i en kruka som inte spricker.
    Det viktiga är att man ser till att det är bra jordmån runt om löken/lökarna och att krukan inte är för stor. Om vatten stannar kvar i krukan är risken större att lökarna kommer ruttna.

    Lycka till med odlingen
    Johanna Kundservice