Måste jag förodla min dahliaknölar?

Hej!

Jag har köpt en del olika dahliaknölar.
Jag funderar på om jag måste förodla dessa eller kan de planteras ut direkt?
Angela

Kommentarer

  • Hej Angela,

    Dahliaknölar måste inte förodlas utan kan planteras direkt utomhus när frostnätterna har släppt taget. Men med förodling får du mer motståndskraftiga plantor under säsongsstarten och blomningen kommer i gång tidigare.

    För mer tips och råd om hur du ska driva upp dahlia kan du läsa mer om på vår sida Jordnära.

    Johanna Kundservice