Hur ska jag dosera långtidsverkande näring, 50 tabletter?

Hur många tabletter är lämpligt till en 20 liters kruka (för tomatodling)?
Nils Burman

Kommentarer

  • Hej Nils,

    Tack för din fråga. En tablett är lagom till ca 5 liter jord och kommer då långsamt utsöndra näring under ca fyra månaders tid. Det betyder att det passar bra med fyra stycken tabletter i en kruka på 20 liter.

    Jag hoppas att du har fått svar på din fråga, och önskar dig stort lycka till med dina odlingar!
    Mia Karlsson