Kan mina lökar sprida sig?

Hej!

Kommer mina lökar sprida sig om jag plantera ner alla i gräsmattan?
Nils

Kommentarer

  • Hej Nils,

    Det kommer sprida sig men det tar tid, så du behöver inte vara orolig att det tar över.
    Krokus, tidiga narcisser, liten vårstjärna och rysk blåstjärna är alla fina vårblommande lökar att låta förvildas i gräsmattan. De återkommer år efter år och sprider sig över större ytor.
    Det kommer sprida sig men det tar tid, så du behöver inte vara orolig att det tar över din gräsmatta året efter plantering.

    Lycka till
    Johanna Kundservice