Jag har besvär med jordloppor. Hur kan jag bli av med dessa?

Hej!

Jag har fått jordloppor. Vad ska jag göra?
De verkar vara svårt att bli av med dessa.
Göran

Kommentarer

  • Hej Göran!

    Jordloppor är ett gissel.
    Det bästa skyddet är att odla med nät. Lopporna gillar inte aska så har du tillgång till vedaska kan du pudra det över plantan. De gillar inte heller vatten så du kan prova att spola riktigt mycket vatten kring plantan. På kvällen blir lopporna slöa - då kan du ta ett ryck och plocka dem och klämma sönder.

    Önskar dig en fin dag och lycka till med jakten på loppor
    Johanna Kundservice