Innehåller adventskalendern frön som kan odlas i zon 5?

Är det möjligt att odla de frön som ingår i julkalendern i Zon 5 eller finns det risk att något inte hinner blomma?
Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Alla fröer som ingår i kalendern är anpassade för nordiskt klimat.

    När det gäller härdighet för perenna fröer tar man hänsyn till mikroklimat istället för att dela in landet i strikta georgafiska zoner.
    Nya beskrivningar av härdighet hos perenner ger dig som odlar större möjlighet att välja arter och sorter efter förutsättningarna i just din trädgård. Rätt växt på rätt plats är nyckeln till framgång och fokus på om du bor i landets norra eller södra delar är inte lika viktigt.
    Du kan läsa mer om detta här: Härdiget för perenner

    Lycka till med din odling
    / Jessica
    Jessica