Hur stor kruka behöver jag ha till mina lökar?

Hej!

Jag vill plantera några lökar i kruka på min balkong.
Hur stor kruka kommer jag behöva?
Inga-Britt

Kommentarer

  • Hej Inga-Britt,

    Visst kan du plantera lökar i kruka och ha på balkongen.

    Det beror på hur stora och hur många lökar du sätter i en och samma kruka. Större lökar behöver lite större kruka. Se till att du har jordmån runt om lökarna och att krukan inte är för stor. Om vatten stannar kvar i krukan är risken stor att lökarna börjar ruttna.

    Vill du har tips på plantering i kruka finner du tips och råd här

    Lycka till
    Johanna Kundservice