Hur odlar jag kaktus?

Hej!

När man planterar kaktusfrön hur ofta ska man vattna och hur ska jorden vara. Torr eller fuktig? Kan jag använda vanlig planteringsjord?
Alex

Kommentarer

  • Hej Alex,

    Vad roligt att du ska odla kaktus

    När du odlar kaktus kan du köpa färdig kaktusjord eller blanda egen:
    Blanda planteringsjord med 1/4 torv och 1/4 perlit eller finkornigt grus.
    Även om kaktusplantor växer i torra jordar odlas fröerna precis som andra i fuktig jord. Den ska inte var blöt, ej heller torka ut helt, utan håll den fuktig under sådd och groning.

    Lycka till
    Johanna Kundservice