Hur många liter bör en ampelkruka vara för att odla ampeltomater?

Hejsan!

Har snöat in mig helt och hållet på odling av tomater,och just ampeltomat. Hur stor kruka bör man ha för att de ska orka leverera?
Elinor

Kommentarer

  • Hej Ellinor!

    Visst är det härligt med tomater. Till ampeltomater behöver du inte så stor.
    Till våra odlingar så brukar vi använda de amplar som är ca 25 till 30 cm i diameter. Och i dem sätter vi tre stycken plantor.

    De vattnas regelbundet varje dag och ibland om det är regnigt ute så hoppar man över en dags vattning. Vi tillför näring en gång i veckan.

    Lycka till med din tomatodling!
    Maria Kundservice