Hur många droppmunstycken klarar ett soldrivet bevattningssystem av?

Hej!
Jag undrar hur många droppmunstycken som går att koppla till ett bevattningssystem.
Christina

Kommentarer

  • Hej Christina!

    Minst 6 munstycken ska vara monterade för att systemet inte ska ta skada (det går att köra systemet utan droppmunstycken, med bara en öppen slang monterad, för att testa t.ex. flödesvolymer). Grundpaketet innehåller 12 stycken droppmunstycken. Vill man montera fler (inte mer än 24) får man köpa till ett utbyggnadspaket bevattningssystem 57004.

    En styrenhet kan förse 5–24 droppar men ju fler de är desto mindre vatten släpps ut av var och en. Systemet kan grenas eller grupperas på vilket sätt som helst och det bör finnas en droppanordning i varje slangände.

    Den högsta droppanordningen ska vara högst 5 meter hög och med 12 droppanordningar på systemet bör den lägsta vara högst 2 meter lägre än den högsta. Med maximala 24 monterade droppanordningar bör de alla ha samma höjd

    Ett system klarar alltså av att vattna upp till 24 plantor på samma gång.
    Hoppas det räcker ihop till dina planteringar.

    Maria Kundservice