Hur förvarar jag min fröer?

Hej!

Jag har en mängd fröer som inte kom ner i jorden.
Är det bara att kasta dessa eller hur kan jag förvara dem för att kunna sätta dem nästa år? Kommer de gro som de ska?
Sari

Kommentarer

  • Hej Sari,

    Tack för att du kontaktar oss.

    Självklart går det bra att förvara dina fröer tills nästa säsong.
    Det du ska tänka på när du ska spara dina fröer är att förvara dem svalt, mörkt och torrt. Låt dem gärna ligga i själva fröpåsen, då har du koll på vilka fröer som är vilka samt att de inte kommer in fukt. Allt frö garanteras sortäkthet samt på påsen angiven lägsta garanterad grobarhet minst ett år efter inköpsdatum, under förutsättning att de lagrats på rätt sätt och aktuella anvisningar följts. Vi ansvarar inte för den vidare odlingen.

    Önskar dig en fin dag och lycka till med din odling
    Johanna Kundservice
    (Uppdaterad )