Hjälp jag har fått bladlöss på mina plantor?

Har fina plantor men jag har fullt av bladlöss på dem. Vad ska jag göra med lössen?
Annelie

Kommentarer

  • Hej Annelie!

    Oj så tråkigt med bladlöss. Det är verkligen inte så roligt.

    Börja med att plocka och kläm ihjäl lössen, det det effektivaste sättet att få bort dem på. Du kan också spruta okänsliga växter hårt med trädgårdsslangen både uppifrån och underifrån. Spruta skirare växter med såpalösning (1/2 dl till 1 l vatten) eller växtvårdsmedel som finns i garden centers eller handelsträdgårdar.

    Kämpa på så kommer du få bukt med dessa bladlöss!

    Maria Kundservice