Det står att tulpanlökarna är ettåriga, men de är väl fleråriga?

Hej!

På era tulpanlökar står det ettåriga, men ska de inte vara fleråriga?
Eller gäller det bara vissa sorter?
Martin

Kommentarer

  • Hej Martin,

    Tulpaner som växer vilt är normalt sätt fleråriga. Moderna sorter är ofta inte lika långlivade men får alltid en riklig blom första året. Darwinhybriderna samt de botaniska hybriderna återkommer troget år efter år och breder ut sig med sidolökar. Vill du läsa mer om just plantering och hantering av tulpaner kan du finna mycket nyttig information om detta på vår sida Jordnära

    Lycka till
    Johanna Kundservice