Bladen på min tomatplanta ser annorlunda ut. Är det något fel?

Hej!
Jag har sått frö till Bifftomat Brandywine och fått fina plantor men bladen ser inte alls ut som tomatplantors blad brukar göra. Är det verkligen tomat jag har fått upp eller är det något annat?
Alma

Kommentarer

  • Hej Alma!

    Bifftomat Brandywine är en riktigt god tomat. Så roligt att du provar att odla den.
    Bladen på plantan ser lite annorlunda ut om man jämför mot andra tomatsorter. De liknar mer en potatis blad, den kalas då för potatisbladig.

    Fortsätt att ta hand om dina Brandywine plantor, du kommer få stora fina bifftomater till sommaren.
    Maria Kundservice