Behöver jag gödsla lökarna?

Hej!

Behöver jag gödsla mina lökar?
Kan jag göra det på samma sätt som övriga växter och planteringar?
Margita

Kommentarer

  • Hej Margita,

    Även tulpaner behöver gödning.

    Efter blomningen måste löken bilda ett nytt lökhjärta för att de ska kunna blomma på nytt nästa vår. Därför är det extra viktigt med mycket näring. Använd benmjöl, blodmjöl eller annan långtidsverkande gödsel i gropen där du planterar lökarna. Tilläggsgödsla till våren.

    Lycka till
    Johanna Kundservice