Behöver jag flytta mina lökar år från år?

Hej!

Nu har jag planterat mina lökar i en rabatt.
Måste jag då flytta dessa till nästa vår eller kan de sitta kvar i jorden?
Arnel

Kommentarer

  • Hej Arnel,

    Vad härligt att ha en blommande vår att se fram emot.

    Du kan flytta lökarna, men du behöver inte göra det.
    Om du vill flytta lökarna gräver du upp dem och förvara dem på en torr, rumstempererad plats för att återplantera dem till hösten.
    Många tulpansorter är svåra att få att blomma igen så benmjöl och komposterad kogödsel är därför mycket bra att gödsla med.

    Lycka till
    Johanna Kundservice