Vanningssystemet mitt starter ikke når jeg slår på kontrollknappen. Hva er galt?

Hei!
Jeg har nå kjøpt et vanningsanlegg og har nå satt det opp slik jeg vil ha det. Nå når jeg starter den, starter den ikke. Skjermen blinker og viser feilkode 80 Lavstrøm. Jeg har fulgt manualen og føler at jeg installerte den som anvist. Hva kan ha gått galt?
Hildegunn

Kommentarer

  • Hei Hildegunn!

    Så gøy at du kjøpte et av våre vanningsanlegg. Vi hjelper deg nå med å få ditt nyinnkjøpte vanningsanlegg i gang.

    Dette er sannsynligvis fordi batterispenningen er lav når strømmen er slått på. Det tar tre timer for enheten å lade batteriene (forutsatt dagslys) før pumpen starter og kjøringen er over. Deretter starter ladesyklusen igjen. Så la enheten være slått på slik at batteriene lades. Skjermen viser hvor lang tid som er igjen til neste lading . I tilfeller hvor batteriene er helt utladet, kan det ta opptil flere dager før spenningen er høy nok til å starte pumpen. For å fremskynde prosessen kan du lade batteriene i 20–30 minutter i en vanlig batterilader. Pumpen vanner ikke, men starter nedtellingen til neste vanning på nytt. Mens enheten lader batteriene, vises feilkode 80 i skjermen og dette betyr lav strøm.

    Systemet ditt vil være oppe og gå i løpet av noen få dager, slik at du kan begynne å vanne plantene dine.