Pumpen min vil ikke starte og enheten piper hvert 10. sekund. Hva er galt?

Hei!
Vanningssystemet mitt har plutselig sluttet å fungere. Kontrollenheten piper og pumpen vil ikke starte.
Kacper

Kommentarer

  • Hei Kacper!

    Hvis enheten din piper hvert tiende sekund, kan det skyldes at vannivåsensoren ikke er i kontakt med vann (eller er defekt). Pass på at sensoren er festet med et kabelbånd til inntaksslangen i vannkilden, hvis du har sensor av senere modell med separate pinner, sett den ene over filteret og den andre under filteret. Pass på at den havner i vanntønnen så den ikke flyter på vannoverflaten.
    Hvis du ikke vil bruke vannivåsensoren (f.eks. hvis vannkilden er langt fra kontrollenheten), kan du bruke en tang for å erstatte kontakten på kretskortet, med jumperen teipet til innsiden av enhetens deksel. Hvis du har en modell L, kobler du fra sensoren ved å skru løs ledningen. Åpner kontrollenheten og setter bryteren til av-posisjon på kretskortet .

    Når vannstandssensoren er i kontakt med vann, slutter enheten å pipe og begynner å pumpe vann som det skal igjen.

    Nå håper vi enheten din fungerer igjen!