Til seneste kommentar

Hvorfor lager vanningssystemet mitt så mye lyd?

Hei!

Jeg har et solcelledrevet vanningssystem. Jeg synes det høres veldig høyt ut. Vet du hvor mange desibel det oppnår?
Ingrid

Kommentarer

  • Hei Ingrid,

    Lyden varierer for mange.
    Lyden varierer fra omtrent 55 til 65 dB på en avstand på 1 meter. Det er veldig vanskelig å beskrive hvor høyt det er fordi lyden er relatert til situasjonen den brukes i og hvem som lytter. Noen blir ikke forstyrret i det hele tatt og andre synes det høres alt for høyt ut. Plasser enheten på en frittstående stolpe og ikke mot en vegg i en bygning eller bod, den overfører lyden.

    Lykke til med avlingene
    Johanna

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle.Din e-post vises aldri offentlig.